Oeps!

U heeft een erg oude browser die niet meer wordt ondersteund door Microsoft.

De hoogste tijd om te upgraden!

VLEHAN Jaaroverzicht 2018

Stefan Verhoeven
Voorzitter VLEHAN

VLEHAN jaaroverzicht 2018

VLEHAN opereert als branchevereniging in een zeer dynamische omgeving. 2018 liet zien dat onze industrie door het verzamelen van data steeds beter in staat is om consumentengedrag te kwantificeren en die inzichten actief te gebruiken om innovatie nog relevanter te maken.

Big data en kunstmatige intelligentie

Prof. dr. Frans Feldberg (hoogleraar Data-Driven Business Innovation aan de Vrije Universiteit Amsterdam en bekend van zijn TEDx presentatie over ‘The economics of artificial intelligence’) vertelt in een interview in dit jaaroverzicht dat de wereld in rap tempo verandert onder invloed van big data en kunstmatige intelligentie. Waar consumenten betalen voor het invullen van de behoefte, is volgens hem de vraag: ‘Wie wordt straks de Uber van de witgoedbranche’?

Consument centraal

De consument stond nog nooit zo centraal als nu en alles draait om consumentenbehoeften en gemak. In een gezamenlijk interview evalueert het VLEHAN Bestuur 2018 op basis van de ontwikkelingen en vertelt zij hoe inzichten uit data innovatie nog relevanter kunnen maken. Daarnaast vertelt een vijftal retailers in een persoonlijk interview welke gevolgen de ontwikkelingen hebben op hun businessmodellen en welke keuzes zij daarin maken. Stuk voor stuk inspirerende verhalen!